Nový Peugeot 308 GTi

Experti z PEUGEOT SPORT jsou nároční a sdílejí stejnou vášeň pro výkon jako všichni automobiloví fanoušci… Díky jejich zaujetí a mistrovským zkušenostem spatřil světlo světa výjimečný kompaktní sportovní vůz: PEUGEOT 308 GTi.

EXTERIÉR

Objevte expresivní a dynamický design nového modelu 308 GTi. Jeho sebevědomé sportovní rysy přesvědčí všechny milovníky rychlých kol.

NEKOMROMISNĚ SPORTOVNÍ

PEUGEOT_308GTi_1506JS032-960x460PEUGEOT_308GTi_2015_110_FR-960x460PEUGEOT_308GTi_1506JS050-960x460

Mohutný přední nárazník naznačuje neobyčejný výkonový potenciál vozu 308 GTi. Široký otvor sání, kterým proudí vzduch pro chlazení turbokompresoru, dodává přední masce unikátní vzhled. Lemuje ho červená nebo chromovaná lišta a nad přídavnými otvory po stranách nárazníku jsou zabudované postupně se rozsvěcující směrové LED ukazatele, které podtrhují technologický vzhled vozu. Dva spojlery pod nárazníkem ještě umocňují dojem, že je vůz doslova přilepený k silnici, a současně zlepšují aerodynamické parametry vozu 308 GTi, který se může pochlubit koeficientem SCx 0,69.

GTi S GENY PEUGEOT SPORT

peugeot_308gti_1506js014-960x460PEUGEOT_308GTi_1506JS022-960x460peugeot_308gti_1506js009-960x460

Model 308 GTi má velmi sebevědomý a energický vzhled. Speciálně seřízený podvozek snížený o 11 mm spočívá na 19’’ hliníkových kolech Carbone 19 opatřených pneumatikami Michelin Pilot Super Sport.

Váš pohled dále upoutají výrazně propracované boky vozu 308 GTi a podprahové kryty, které podvozek opticky rozšiřují. Dynamická záď s černě lakovaným difuzérem a velkorysou dvojitou koncovkou výfuku sedí jako přikovaná a svědčí o mimořádném temperamentu tohoto sportovního vozu.

STYL GTi

PEUGEOT_308GTi_2015_156_FR-633x400PEUGEOT_308GTi_2015_145_FR-633x400PEUGEOT_308GTi_2015_152_FR-633x400PEUGEOT_308GTi_1506JS057-633x400

Nechybí samozřejmě ani veškeré další sportovní atributy: dvojitá koncovka výfuku s chromovaným zakončením, přední brzdové kotouče 380 mm s červenými brzdovými třmeny se čtyřmi písty a označením PEUGEOT SPORTi, mřížka přední masky s šachovnicovým motivem, logo GTi na předním blatníku a zadním víku, široký otvor sání pro chlazení turbokompresoru nebo aerodynamické deflektory ve spodní části nárazníku… stylové sportovní ladění tohoto exkluzivního modelu uspokojí i ty nejnáročnější automobilové znalce a GTi puntičkáře.

COUPE FRANCHE

PEUGEOT_308GTi_1506JS063-450x310PEUGEOT_308GTi_1506JS064-450x310

Paleta barev karoserie vozu 308 GTi se skládá ze šesti barevných odstínů včetně nové ďábelsky rudé Ultimate. Na přání je navíc k dispozici také exkluzivní provedení, které dostalo příznačný název Coupe Franche. Tato kontrastní varianta, kdy barvy karoserie ‑ červená Ultimate a černá Perla Nera – jsou od sebe odděleny chirurgicky přesným řezem, se vyrábí ve speciálním ateliéru a stala se symbolem nového vozu 308 GTi z dílny PEUGEOT SPORT: ostrého a extrémního. Dokonalá přesnost linie podtrhuje precizní slícování všech dílů karoserie.

DISKY KOL Z LEHKÝCH SLITIN

PEUGEOT_308GTi_2015_151_FR-633x400

Model 308 GTi je v nabídce s 19’’ hliníkovými koly CARBONE 19.

Tato nová exkluzivní hliníková kola 19’’ typu Reverse dávají vyniknout předním brzdovým kotoučům a třmenům. Hmotnost každého jednotlivého disku je v porovnání s 18'' koly DIAMANT modelu 308 GT o 2 kg nižší.

INTERIÉR

Interiér vozu 308 GTi je dílem automobilových nadšenců a jim je také určen. Exkluzivní sportovní atmosféra, která na milovníky rychlých kol v kabině vozu čeká, je předzvěstí mimořádně intenzivních jízdních zážitků.

KVALITA A GTi STYL

Interiér v ryze sportovním duchu dokonale ladí s exteriérem vozu. Tmavý antracitový odstín sahá až ke střeše, slícování dílů je dokonale přesnéa výsledný dojem kvality prvotřídní. Zážitek exkluzivity umocňuje i použití ušlechtilých a vysoce jakostních materiálů – povrch palubní desky z kvalitního měkčeného plastu nebo věnec volantu potažený hladkou přírodní kůží.
Sportovní skořepinová sedadla s čalouněním v kombinaci kůže/Alcantara a nápisem PEUGEOT SPORT poskytují pevnou boční oporu. Řidič je s vozem v dokonalém spojení a dráhu jeho pohybu vnímá každou částí svého těla.

INTERIÉR PRO ZNALCE

Interiér 308 GTi se hrdě hlásí ke stylu GTi a zaujetí pro automobilový sport vyzařuje z každého detailu jeho provedení. 
Červené prošívání zdobí palubní desku, čalounění sedadel a výplně dveří stejně jako manžetu řadicí páky a luxusní koberečky.

Na kůží potaženém věnci volantu se vyjímá logo GTi a v horní části je červeně vyznačen bod přímého směru. Efektní jsou také prahy dveří s nápisem PEUGEOT SPORT a GTi a pedály i hlavice řadicí páky z hliníku.

PEUGEOT i-Cockpit®

Díky přirozené ergonomii PEUGEOT i‑Cockpitu® řidič ovládá vůz zcela intuitivně a s absolutní jistotou, což je u sportovního vozu s podobným výkonovým potenciálem základní předpoklad.

PEUGEOT i‑Cockpit® s malým volantem, vyvýšenou přístrojovou deskou a velkým dotykovým displejem vám ve spojení se speciálně seřízeným podvozkem při řízení poskytne skutečně intenzivní sportovní zážitky.

ZVÝŠENÁ PŘÍSTROJOVÁ DESKA

Na zvýšené přístrojové desce, umístěné v zorném poli řidiče, najdeme ukazatele s šachovnicovým motivem a při zapnutí kontaktu se na displeji uprostřed objeví přivítání v duchu GTi. Všechny důležité jízdní informace tak máte neustále na očích, aniž byste museli odpoutávat pozornost od dění na vozovce.

KOMPAKTNÍ VOLANT

Kompaktní volant o rozměru 351 x 329 mm skvěle a zcela přirozeně padne do ruky. Kůží potažený věnec volantu zdobí logo GTi a v horní části je červeně vyznačena středová ryska.

DOTYKOVÝ DISPLEJ

Do měkčené palubní desky je vsazen velký dotykový displej 9,7'' se stylovým sportovním motivem Redline, který celé sestavěPEUGEOT i‑Cockpitu® dodává na dokonalosti. Navigaci a další funkce ovládáte na displeji pouhým lehkým dotykem.

ČALOUNĚNÍ

Sportovní skořepinová sedadla PEUGEOT SPORT v kombinaci Alcantara, TEPi a černá látka s červeným prošíváním.

TECHNOLOGIE

Podvozek seřízený přímo závodními jezdci, motor nastavený na nejvyšší výkon, ostrý zvuk linoucí se z výfuku, odpružení, brzdy… Všechny technologické prvky se spojily, aby daly vyniknout výjimečné osobnosti sportovního vozu z dílny PEUGEOT SPORT.

Z DÍLNY PEUGEOT SPORT

Celý vertikální systém zavěšení kol přední nápravy modelu GTi je odlišný a má tyto specifické vlastnosti:

• Vyšší tuhost pružiny,
• Tlumiče jsou pro větší akustický komfort opatřeny hydraulickými dorazy,
• Uložení tlumiče pružení je tužší a prodloužené, aby mohlo zasáhnout již od začátku komprese, pokud je řidič ve voze sám.

Příčný zkrutný stabilizátor je poddajnější, aby lépe vyhovoval zadní nápravě. Zvýšila se tuhost zadního nosníku a silentbloků z 30 na 500 daN/mm bočně a svisle ze 170 na 490 daN/mm.

NÁPRAVOVÉ PRVKY

Přesné nastavení a vyvážení náprav dovoluje dynamickou, nicméně jistou a bezpečnou jízdu. Přední náprava pseudo‑McPherson spolehlivě a přesně vede stopu a s ní přirozeně funguje i zadní náprava s deformovatelným příčným nosníkem. Součásti nápravových prvků – částečně dutý příčný zkrutný stabilizátor a trojúhelníková ramena jsou z hliníku ‑ se navíc podílejí i na odlehčení celkové hmotnosti vozu.

Velká pozornost byla věnovaná také silentblokům motoru a zvýšení jejich pevnosti.

Efekt, který toto opatření přináší, je okamžitě patrný... Vůz se v zatáčce otočí bez časové prodlevy a zbytečného pohybu.

SAMOSVORNÝ DIFERENCIÁL TORSEN®

U vozu 308 GTi se exkluzivně objevuje diferenciál s omezeným prokluzem Torsen®, který je pro větší dynamiku v zatáčkách zabudován do převodovky. Díky přesunu točivého momentu na kolo s nejvyšší přilnavostí je možné při výjezdu ze zatáčky akcelerovat dříve a důrazněji.

Zpětná vazba od jednotlivých kol je přesná a vůz naprosto věrně reaguje na pohyb kompaktního volantu.

DOKONALE PŘESNÁ MECHANIKA


Diferenciál s omezeným prokluzem Torsen® využívá rovněž nové nastavení systému Traction Controla optimalizuje tak konečný funkční efekt. Sportovnější nastavení ESP i ponechává řidiči při jízdě větší volnost a umožňuje větší vybočení v ostrých zatáčkách.


Se sportovním temperamentem vozu je v souladu i software elektronických systémů. Elektrický posilovač řízení je seřízen tak, aby fungoval společně s diferenciálem s omezeným prokluzem Torsen®.

DRIVER SPORT PACK

Řidič si sportovní atmosféru ve voze může umocnit aktivací paketu Driver Sport. Stisknutím tlačítka SPORT na středovém panelu se změní osvětlení ukazatelů z bílé na červenou, objeví se další údaje (výkon, tlak přeplňování, příčné a podélné zrychlení), zesílí zvuk motoru (prostřednictvím audio systému) a změní se reaktivita akceleračního pedálu. 

BEZPEČNOST

Nový model 308 GTi využívá jedinečných zkušeností týmu PEUGEOT SPORT a spojuje prvotřídní výkony s vynikajícími jízdními vlastnostmi a maximální bezpečností.

OPTIMÁLNÍ SMĚROVÁ STABILITA

Nový Peugeot 308 GTi s širokým rozchodem kol (1 570 mm vpředu a 1 554 mm vzadu) a s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport 235/35 R19 sedí na silnici jako přibitý. Svým záběrem tyto pneumatiky posouvají limity příčné a podélné přilnavosti o velký kus dopředu. 
Jízda v zatáčkách může být velmi ostrá a využití pneumatik je díky přesné přední nápravě optimální. Odklon kola činí ‑1,67° oproti ‑0,6° u vozu Peugeot 308 a tuhost zadního trojúhelníkového ramene se zvýšila ze 110 na 1800 daN/mm.

KOTOUČOVÉ BRZDY

Přední vzduchem chlazené kotoučové brzdy mají průměr 380 mm. Jsou namontované na hliníkovém náboji a mají čtyři písty (o průměru 38 a 41 mm), které se pohybují v pevném červeném třmenus nápisem PEUGEOT SPORT. Průměr zadních kotoučů je 268 mm.

Jako celek jsou brzdy velmi výkonné a nepřetržitě podávají vynikající výkon.

AIRBAGY

308 GTi je vybavený celkem 6 airbagy:


• 2 čelní airbagy chrání hlavu a hrudník řidiče a spolujezdce při čelním nárazu,
• 2 přední boční airbagy poskytují řidiči a spolujezdci ochranu při bočním nárazu,
• 2 hlavové airbagy pro ochranu cestujících vpředu i vzadu.

TECHNICKÉ PARAMETRY

BENZINOVÝ MOTOR 1.6 THP S&S

Aby PEUGEOT 308 GTi mohl využít potenciál svého podvozku na maximum, ukrývá pod kapotou benzinový motor 1.6 THP 270 k S&Sis výkonem 270 k. S využitím know‑how těch nejpovolanějších odborníků poskytuje výkon 200 kW a točivý moment 330 Nm. Díky specifické koncepci ovládání obtokového ventilu turbodmychadla je výkon a točivý moment dokonale dávkovaný, a to i ve vysokých otáčkách. Výfukové potrubí je vyrobeno z oceli, aby odolalo vysokým teplotám až do 1000 °C.

Kované hliníkové písty podobné koncepce jako u závodních vozů, zesílené ojnice a pístní kroužky, pánve ojničních ložisek s použitým polymerem, zesílené šrouby ojnic… všechny pohyblivé části motoru jsou na špičkové úrovni. A písty jsou pro zajištění konstantního výkonu chlazené zespodu dvojitým postřikem oleje.

ZESÍLENÁ PŘEVODOVKA

Manuální šestistupňová převodovka je zesílená, aby dokázala zvládnout vyšší točivý moment kulminující při 330 Nm. Její dvě hřídele jsou nyní opískované (metoda shot‑blasting) a ozubená kola prošla hloubkovou karbonitridací. Díky tomuto termochemickému postupu zvyšujícímu obsah uhlíku a dusíku se zlepšila odolnost dílu vůči opotřebení i únavě materiálu. Ve prospěch lepší akcelerace byla také zkrácena rozvodovka.

POMĚR HMOTNOST/VÝKON

Nový 308 GTi s hmotností pouhých 1205 kg vykazuje vynikající poměr hmotnost/výkon (4,46 kg/k) a rekordně nízké hodnoty emisí CO2 i spotřeby paliva: v kombinovaném provozu 139 g CO2/km a 6,0 l/100 km, v městském 8,1 l/100 km a mimo město 4,9 l/100 km (podle normy 99/100/CE).

PEUGEOT A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

PEUGEOT při vývoji každého nového modelu využívá veškerých svých zkušeností a odbornosti, aby dosáhl co nejnižší spotřeby pohonných hmot a emisí škodlivin, a nový 308 GTiby PEUGEOT SPORT je toho nejlepším důkazem.

Hmotnost, aerodynamika, pneumatiky a technologické know‑how PEUGEOT SPORT, vše bylo navrženo s ohledem na snižování ekologické stopy vozu a dosažení dalšího posunu ve vývojiekologické koncepce automobilu. Využití platformy EMP2, víko zavazadlového prostoru z kompozitních materiálů a použití oceli s velmi vysokou elasticitou… opatření zaměřená na snížení hmotnosti uměl tento nový model maximálně vytěžit ve svůj prospěch.

ROZMĚRY


Peugeot 308 ACCESS

Klíčové vlastnosti

Peugeot 308 ACTIVE

Klíčové vlastnosti

Peugeot 308 ALLURE

Klíčové vlastnosti

Peugeot 308 GTI

Klíčové vlastnosti

Benzínové motory

1.4 16V 98 k MAN5

Čtyřválec o objemu 1397 cm3 a s výkonem 98 k je vybaven systémem proměnného průběžného časování sacích a výfukových ventilů VTi, který umožňuje zvýšit výkon a točivý moment motoru a současně snížit spotřebu paliva. Motor splňuje emisní normu Euro 5.

Technické parametry

1.6 16V VTi 120 k MAN5

Tento benzinový motor dosahuje výkonu 120 k, splňuje emisní normu Euro 5.

Technické parametry

1.6 16V THP 200 k MAN6

Tento benzinový motor dosahuje výkonu 200 k, splňuje emisní normu Euro 5.

Technické parametry

Dieslové motory

1.6 HDi 92 k FAP MAN5

Tento dieselový motor dosahuje výkonu 92 k a splňuje emisní normu Euro 5.

Technické parametry

1.6 e-HDi 112 k FAP STT MAN6

Tento dieselový motor dosahuje výkonu 112 k, splňuje emisní normu Euro 5.

Technické parametry

1.6 e-HDi 112 k FAP 2-Tronic STT

Tento dieselový motor dosahuje výkonu 112 k, splňuje emisní normu Euro 5.

Technické parametry

2.0 HDi 150 k FAP MAN6

Tento dieselový motor dosahuje výkonu 150 k, splňuje emisní normu Euro 5.

Technické parametry

2.0 HDi 163 k FAP AUT6

Tento dieselový motor dosahuje výkonu 163 k, splňuje emisní normu Euro 5.

Technické parametry

PEUGEOT_308GTi_1506JS032-960x460 PEUGEOT_308GTi_2015_110_FR-960x460 PEUGEOT_308GTi_1506JS050-960x460 peugeot_308gti_1506js014-960x460 PEUGEOT_308GTi_1506JS022-960x460 peugeot_308gti_1506js009-960x460 PEUGEOT_308GTi_2015_156_FR-633x400 PEUGEOT_308GTi_2015_145_FR-633x400 PEUGEOT_308GTi_2015_152_FR-633x400 PEUGEOT_308GTi_1506JS057-633x400 PEUGEOT_308GTi_1506JS063-450x310 PEUGEOT_308GTi_1506JS064-450x310 PEUGEOT_308GTi_2015_151_FR-633x400

Jsme Vám k dispozici

foto Ing. Pavel Jaro
Prodejce nových vozů
T: +420 235 365 922
M: +420 602 286 752
E: jaro@avcar.cz
foto Radim Tesař
Fleetový prodejce
T: +420 235 356 922
M: +420 777 777 802
E: tesar@avcar.cz
foto Ladislav Zoul
Prodejce nových vozů
T: +420 235 365 922
M: +420 777 777 805
E: zoul@avcar.cz